keskiviikko 21. heinäkuuta 2010

Jos me saisimme päättää

Kävelimme lenkin Fallkullan tilalla ja kirjoitimme havaintoja vihkoihin. Havaintojen pohjalta muodostimme "jos minä saisin päättää" -lauseita. Kesätoimitus vietti kevyttä ja luovaa aamupäivää kolmen toimittajan ja neljän ohjaajan porukalla.

Seuraavassa havaintoja ja mielipidelauseita.


Ulkona on lämmin.
Jos minä saisin päättää, tänne tulisi tuuli.
- Noora, 11

Pupun korvat roikkuvat.
Jos minä saisin päättää, pupun korvan nostettaisiin geelillä.
- Joel, 11

Kulkumme navetassa on estynyt veden vuoksi.
Jos minä saisin päättää, kulkumme estyisi useammin aiheuttaen hetkellisiä tukoksia.
-Sirja, ohjaaja

Jos minä saisin päättää, kaikkien kasvien kukinnot muuttuisivat suuriksi pumpulipalloiksi ja maailmasta tulisi pehmeämpi paikka.
-Sirja, ohjaaja

Lapset juoksevat vapaasti.
Jos minä saisin päättää, lapset saisivat juosta aina vapaasti.
-Miksu, ohjaaja

Koneet pitävät mekkalaa.
Jos minä saisin päättää, koneet hiljennettäisiin.
-Miksu, ohjaaja

Jos minä saisin päättää, hiekkalaatikossa ei kasvaisi ruohoa.
- Leena, ohjaaja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti